Odbor vnitřních věcí
Tento odbor se skládá ze samostatných pracovišť: matriky, evidence obyvatel, občanských průkazů, cestovních dokladů, podatelny a krizového řízení (záchranného systému).
Hlavní úkoly odboru vnitřních věcí
A) v oblasti samosprávy:
- vést evidenci domů a vydávání čísel popisných a evidenčních ve městě
- činnost spojovatelky telefonních hovorů a podávaní informací
B) v oblasti státní správy:
- činnost podatelny, spisové služby a archivu
- evidence obyvatel
- matriční agenda včetně metodické a kontrolní činnosti matrik obecních úřadů v územně správním obvodu
- ověřování a legalizace dokumentů
- ověřování odborné způsobilosti k vedení matričních knih a sbírek listin
- pověřování vidimací a legalizací obecních úřadů bez matriky
- agenda občanských průkazů a cestovních dokladů
- zabezpečování státoobčanských slibů dle zákona č. 40/1993 Sb., o nabývání a pozbývání občanství České republiky
- činnost vyrozumívacího střediska civilní obrany
- úkoly spojené s působností zákona č. 218/1999 Sb., branný zákon a zákona č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany České republiky
- zpracování a realizace havarijních a krizových plánů
- plnit úkoly spojené se zákonem č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému, zákonem č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a zákonem č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy
Úsek matrik:
- zajišťuje výkon matriční agendy narození, manželství a úmrtí
- odborně a metodicky řídí pracovníky obecních úřadů pověřených vedením matriční agendy
- vykonává dozor nad vedením matrik pověřenými obecními úřady v pověřeném územním obvodu nejméně 1 x za kalendářní rok
- vede sbírku listin, která slouží výlučně pro matriční zápisy, provedené v matrikách u příslušných obecních úřadů v pověřeném územním obvodu a vystavuje potvrzení z uvedených sbírek listin
- vede evidenci matričních obvodů v pověřeném územním obvodu
- kontroluje a ověřuje vyhotovování matričních dokladů pro použití v cizině obecními úřady
- rozhoduje ve správním řízení jako odvolací orgán o odvoláních proti rozhodnutí vydaných obecními úřady v I. stupni o změně jména a příjmení občanů a přezkoumává pravomocná rozhodnutí orgánů obecních úřadů v obnově řízení, mimoodvolacím řízení
- rozhoduje ve správním řízení o povolení k uzavření manželství zástupcem
- rozhoduje o tom, zda matrikář prokázal znalost z vedení matrik složením zkoušky před pověřeným městským úřadem
- rozhoduje o obnově ztracené, zničené či neupotřebitelné matriční knihy a činí příslušná opatření k jeho realizaci
- dává pokyn k provedení záznamu rozhodnutí cizozemských úřadů a soudů v matrice
- dozírá na provádění předpisů o užívání a změně jména a příjmení u obecních úřadů, na provádění předpisů o ověřování opisů listin a podpisů na listinách obecními úřady a vyhotovování potvrzení pro použití v cizině obecními úřady
- odesílá oznamovací povinnosti vůči ÚDZ, IS, okresnímu soudu a zdravotním pojišťovnám.
- provádí ověření shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu dle zákona č. 41/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
- řeší přestupky na úseku matrik, jména a příjmení
Úsek evidence obyvatel:
- zajišťuje výkon státní správy podle zákona o evidenci obyvatel
- zpracovává a vede evidenci občanů s trvalým pobytem v pověřeném územním obvodu
- zpracovává změny místa trvalého pobytu v evidenci obyvatel na základě hlášení z ohlašoven na základě matričních dokladů a tyto změny zavádí do informačním systému
- na základě rozhodnutí soudu provádí záznamy o rozvodu, zbavení či omezení způsobilosti k právním úkonům a změny zavádí do informačního systému
- vede evidenci indexů domů a na základě požadavků městských a obecních úřadů provádí změny
- poskytuje údaje z informačního systému evidenci obyvatel obyvatelům s trvalým pobytem ve svém správním obvodu a podle zvláštních předpisů také orgánům státní správy a orgánům pověřeným výkonem státní správy
- ve správním řízení rozhoduje o zrušení údaje o místě trvalého pobytu
- provádí kontrolní a metodickou činnost k ohlašovnám
- uschovává údaje a dokumentaci související s vedením informačního systému evidence obyvatel
Úsek občanských průkazů:
- přijímá a vede evidenci žádosti o vydání občanských průkazů, zpracovává a kontro-luje podklady pro vydání OP, odpovídá za úplnost údajů na žádosti o vydání OP
- vede evidenci vydaných OP, eviduje změny u ztracených, nalezených, odcizených a poškozených OP, změny zavádí do informačního systému
- vyhotovuje OP, provádí výdej OP, zabezpečuje výdej OP prostřednictvím obecních úřadů pověřených vedením matrik
- vydává potvrzení o občanském průkazu
- přijímá hlášení o odcizení, zničení, poškození, zneužití nebo ztrátě OP a o změně povinných údajů zapisovaných do OP
- rozhoduje ve správním řízení o skončení platnosti OP
- přebírá do úschovy OP do úschovy občanům, kteří jsou dlouhodobě v cizině a přijímá OP nalezené nebo odevzdané jinými osobami než držitelem
- řeší přestupky na úseku občanských průkazů
Úsek cestovních dokladů :
- přijímá žádosti o vydání cestovních dokladů (CD), zajišťuje jejich vyhotovení a předání
- provádí změny údajů v cestovních dokladech
- potvrzuje správnost údajů na žádostech o vydání cestovních průkazů pro zastupitelský úřad
- rozhoduje ve správním řízení o odepření vydání nebo odnětí cestovního dokladu
- rozhoduje o neplatnosti cestovního dokladu
- na žádost držitele cestovního dokladu vrací cestovní doklad po pominutí důvodů pro odnětí nebo odepření vydání
- eviduje materiál pasové evidence (MPE), poskytuje údaje z informačního systému evidence cestovních dokladů podle zvláštního předpisu v rozsahu tímto předpisem vymezeným
- nejméně l x ročně provádí kontrolní a metodickou činnost u obecních úřadů pověřených vedením matrik
- řeší přestupky na úseku cestovních dokladů občanů České republiky
Městský úřad Pohořelice
Správní poplatky OVV
Seznam správních poplatků na odboru vnitřních věcí
Informace
Aktuální úřední hodiny: |
|
pondělí: | 07:30 do 11:30 a 12:30 do 17:00 |
středa: | 07:30 do 11:30 a 12:30 do 17:00 |
pátek: | 07:30 do 11:30 |
Hlavní pokladna (přízemí): |
|
pondělí: | 07:30 do 11:30 a 12:30 do 17:00 |
úterý: | 07:30 do 11:30 a 12:30 do 15:00 |
středa: | 07:30 do 11:30 a 12:30 do 17:00 |
čtvrtek: | 07:30 do 11:30 a 12:30 do 15:00 |
pátek: | 07:30 do 11:30 |
Město Pohořelice
Vídeňská 699
691 23 Pohořelice
Podatelna tel.: 519 301 311 |
Fax: 519 424 552 |
E-mail: info@pohorelice.cz El. podatelna: bližší informace |
ID datové schránky: 5vjbzr8 |
Facebook profil Města Pohořelice
On-line katalog knih