Odbor finanční
Náplň činnosti
V oblasti samostatné působnosti:
- sestavuje na základě požadavků odborů návrh rozpočtu města, předkládá jej finančnímu výboru, radě města, zastupitelstvu města k projednání a schválení,
- zpracovává rozpočtový výhled,
- předkládá radě města a zastupitelstvu města návrhy na rozpočtová opatření,
- provádí přesuny v rozpisu rozpočtu,
- spolupracuje s kontrolním a finančním výborem,
- vede kompletní účetnictví města,
- vede knihu přijatých a vydaných faktur, hradí faktury a kontroluje platby za vydané faktury,
- vede všechny bankovní účty města, úvěrové účty a účty Sociálního fondu, Fondu rozvoje bydlení,
- vede hlavní pokladnu města, provádí pokladní operace, řídí příjmové pokladny,
- eviduje ceniny,
- eviduje pokutové bloky pro městskou policii a ostatní odbory úřadu
- sestavuje účetní závěrku, závěrečný účet města a finanční vypořádání,
- odpovídá za správnost účetních výkazů,
- podílí se na vykonávání statistické činnosti,
- předává data do centrálního systému účetních informací státu prostřednictvím KÚ JMK,
- vede kompletní majetkovou evidenci včetně jeho účtování – zařazování majetku, vyřazování majetku, prodej, směna, přeceňování apod.,
- připravuje podklady pro likvidační komisi rady města,
- řídí a koordinuje provádění inventarizace majetku a závazků, účtuje o výsledcích inventarizace,
- provádí správu pozemků,
- spolupracuje při privatizaci bytového fondu města,
- zajišťuje vyúčtování energií, vodného, stočného, tepla a služeb,
- vede agendu žadatelů o příspěvky z Fondu rozvoje bydlení, vyřizuje půjčky, sepisuje smlouvy z Fondu rozvoje bydlení a hlídá splácení půjček,
- zajišťuje správu, evidenci a vymáhání pohledávek města vzniklých ze samostatné působnosti (zejm. za pronájem haly, sokolovny, plošiny, ze smluv bytového a nebytového fondu, za pronájem sloupu veřejného osvětlení za účelem umístění reklamy apod.), spolupracuje s právníkem města v oblasti pohledávek,
- vystavuje potvrzení o bezdlužnosti pohledávek,
- zajišťuje zpracování daňových povinností města a platbu daní včetně daně z přidané hodnoty,
- zajišťuje komunikaci s pojišťovnami, zabezpečuje platbu pojistného,
- zajišťuje podklady pro každoroční přezkum hospodaření města,
- vede evidenci ztrát a nálezů,
- vede agendu dotací poskytovaných z rozpočtu města,
- kontroluje hospodaření dle schváleného či upraveného rozpočtu, sleduje plnění rozpočtu a rozpočtovou kázeň,
- provádí průběžnou kontrolu účetnictví a evidence majetku,
- provádí veřejnosprávní kontroly u žadatelů a příjemců dotací a u městem zřízených příspěvkových organizací,
- zpracovává roční zprávy o výsledku kontrol dle zákona o finanční kontrole, jeho prováděcí vyhlášky a kontrolního řádu,
- provádí řídící kontrolu,
- provádí kontroly na základě požadavků orgánů města,
- zabezpečuje plnění usnesení rady a zastupitelstva města,
- zpracovává vnitřní směrnice v oblasti účetnictví, rozpočtu, inventarizace, finanční kontroly a zabezpečuje jejich aktualizace.
V oblasti přenesené působnosti:
- zabezpečuje správu místních poplatků včetně jejich, evidence, výběru, vymáhání a exekuci dle daňového řádu,
- zajišťuje správu pohledávky z přenesené působnosti vzniklých na ostatních odborech, zajišťuje jejich evidenci, vymáhání, provádí exekuce,
- zabezpečuje povolování výherních hracích přístrojů, vede jejich evidenci, provádí kontrolu,
- povoluje tomboly dle loterního zákona,
- provádí výpisy z katastru nemovitosti.