sestavuje na základě požadavků odborů návrh rozpočtu města, předkládá jej finančnímu výboru, radě města, zastupitelstvu města k projednání a schválení,
zpracovává střednědobý výhled rozpočtu,
předkládá radě města a zastupitelstvu města návrhy na rozpočtová opatření,
provádí přesuny v rozpisu rozpočtu,
spolupracuje s kontrolním a finančním výborem,
vede kompletní účetnictví města,
vede knihu přijatých a vydaných faktur, hradí faktury a kontroluje platby za vydané faktury,
vede všechny bankovní účty města, úvěrové účty a účty Sociálního fondu, Fondu rozvoje bydlení,
vede hlavní pokladnu města, provádí pokladní operace, řídí příjmové pokladny,
eviduje ceniny,
eviduje pokutové bloky pro městskou policii a ostatní odbory úřadu,
sestavuje účetní závěrku, závěrečný účet města a finanční vypořádání,
odpovídá za správnost účetních výkazů,
podílí se na vykonávání statistické činnosti,
předává data do centrálního systému účetních informací státu prostřednictvím KÚ JMK,
vede kompletní majetkovou evidenci včetně jeho účtování – zařazování majetku, vyřazování majetku, prodej, směna, přeceňování apod.,
připravuje podklady pro likvidační komisi rady města,
řídí a koordinuje provádění inventarizace majetku a závazků, účtuje o výsledcích inventarizace,
provádí správu pozemků,
spolupracuje při privatizaci bytového fondu města,
zajišťuje vyúčtování energií, vodného, stočného, tepla a služeb,
vede agendu žadatelů o příspěvky z Fondu rozvoje bydlení, vyřizuje půjčky, sepisuje smlouvy z Fondu rozvoje bydlení a hlídá splácení půjček,
zajišťuje správu, evidenci a vymáhání pohledávek města vzniklých ze samostatné působnosti (zejm. za pronájem haly, sokolovny, plošiny, ze smluv bytového a nebytového fondu, za pronájem sloupu veřejného osvětlení za účelem umístění reklamy apod.), spolupracuje s právníkem města v oblasti pohledávek,
vystavuje potvrzení o bezdlužnosti pohledávek,
zajišťuje zpracování daňových povinností města a platbu daní včetně daně z přidané hodnoty,
zajišťuje komunikaci s pojišťovnami, zabezpečuje platbu pojistného,
zajišťuje podklady pro každoroční přezkum hospodaření města,
vede evidenci ztrát a nálezů,
vede agendu dotací poskytovaných z rozpočtu města,
kontroluje hospodaření dle schváleného či upraveného rozpočtu, sleduje plnění rozpočtu a rozpočtovou kázeň,
provádí průběžnou kontrolu účetnictví a evidence majetku,
provádí veřejnosprávní kontroly u žadatelů a příjemců dotací a u městem zřízených příspěvkových organizací,
zpracovává roční zprávy o výsledku kontrol dle zákona o finanční kontrole, jeho prováděcí vyhlášky a kontrolního řádu,
provádí řídící kontrolu,
provádí kontroly na základě požadavků orgánů města,
zabezpečuje plnění usnesení rady a zastupitelstva města,
zpracovává vnitřní směrnice v oblasti účetnictví, rozpočtu, inventarizace, finanční kontroly a zabezpečuje jejich aktualizace,
ukládá odvody a penále za porušení rozpočtové kázně.
V oblasti přenesené působnosti:
zabezpečuje správu místních poplatků včetně jejich, evidence, výběru, vymáhání a exekuci dle daňového řádu,
zajišťuje správu pohledávky z přenesené působnosti vzniklých na ostatních odborech, zajišťuje jejich evidenci, vymáhání, provádí exekuce,
provádí správu odvodů a penále za porušení rozpočtové kázně.