Odbor finanční

Odbor finanční

Náplň činnosti

V oblasti samostatné působnosti:

  • sestavuje na základě požadavků odborů návrh rozpočtu města, předkládá jej finančnímu výboru, radě města, zastupitelstvu města k projednání a schválení,
  • zpracovává rozpočtový výhled,
  • předkládá radě města a zastupitelstvu města návrhy na rozpočtová opatření,
  • provádí přesuny v rozpisu rozpočtu,
  • spolupracuje s kontrolním a finančním výborem,
  • vede kompletní účetnictví města,
  • vede knihu přijatých a vydaných faktur, hradí faktury a kontroluje platby za vydané faktury,
  • vede všechny bankovní účty města, úvěrové účty a účty Sociálního fondu, Fondu rozvoje bydlení,
  • vede hlavní pokladnu města, provádí pokladní operace, řídí příjmové pokladny,
  • eviduje ceniny,
  • eviduje pokutové bloky pro městskou policii a ostatní odbory úřadu
  • sestavuje účetní závěrku, závěrečný účet města a finanční vypořádání,
  • odpovídá za správnost účetních výkazů,
  • podílí se na vykonávání statistické činnosti,
  • předává data do centrálního systému účetních informací státu prostřednictvím KÚ JMK,
  • vede kompletní majetkovou evidenci včetně jeho účtování – zařazování majetku, vyřazování majetku, prodej, směna, přeceňování apod.,
  • připravuje podklady pro likvidační komisi rady města,
  • řídí a koordinuje provádění inventarizace majetku a závazků, účtuje o výsledcích inventarizace,
  • provádí správu pozemků,
  • spolupracuje při privatizaci bytového fondu města,
  • zajišťuje vyúčtování energií, vodného, stočného, tepla a služeb,
  • vede agendu žadatelů o příspěvky z Fondu rozvoje bydlení, vyřizuje půjčky, sepisuje smlouvy z Fondu rozvoje bydlení a hlídá splácení půjček,
  • zajišťuje správu, evidenci a vymáhání pohledávek města vzniklých ze samostatné působnosti (zejm. za pronájem haly, sokolovny, plošiny, ze smluv bytového a nebytového fondu, za pronájem sloupu veřejného osvětlení za účelem umístění reklamy apod.), spolupracuje s právníkem města v oblasti pohledávek,
  • vystavuje potvrzení o bezdlužnosti pohledávek,
  • zajišťuje zpracování daňových povinností města a platbu daní včetně daně z přidané hodnoty,
  • zajišťuje komunikaci s pojišťovnami, zabezpečuje platbu pojistného,
  • zajišťuje podklady pro každoroční přezkum hospodaření města,
  • vede evidenci ztrát a nálezů,
  • vede agendu dotací poskytovaných z rozpočtu města,
  • kontroluje hospodaření dle schváleného či upraveného rozpočtu, sleduje plnění rozpočtu a rozpočtovou kázeň,
  • provádí průběžnou kontrolu účetnictví a evidence majetku,
  • provádí veřejnosprávní kontroly u žadatelů a příjemců dotací a u městem zřízených příspěvkových organizací,
  • zpracovává roční zprávy o výsledku kontrol dle zákona o finanční kontrole, jeho prováděcí vyhlášky a kontrolního řádu,
  • provádí řídící kontrolu,
  • provádí kontroly na základě požadavků orgánů města,
  • zabezpečuje plnění usnesení rady a zastupitelstva města,
  • zpracovává vnitřní směrnice v oblasti účetnictví, rozpočtu, inventarizace, finanční kontroly a zabezpečuje jejich aktualizace.

V oblasti přenesené působnosti:

  • zabezpečuje správu místních poplatků včetně jejich, evidence, výběru, vymáhání a exekuci dle daňového řádu,
  • zajišťuje správu pohledávky z přenesené působnosti vzniklých na ostatních odborech, zajišťuje jejich evidenci, vymáhání, provádí exekuce,
  • zabezpečuje povolování výherních hracích přístrojů, vede jejich evidenci, provádí kontrolu,
  • povoluje tomboly dle loterního zákona,
  • provádí výpisy z katastru nemovitosti.